Ons bedrijf

Orangina Schweppes Belgium maakt deel uit van de groep Suntory Beverage & Food Europe.

Ons specificiteit en ons unieke karakter, gebaseerd op onze geschiedenis en lokale wortels, sluit perfect aan bij de inspirerende cultuur van Suntory. Onze werkwijze is gebaseerd op "Yatte Minahare / Go for it", dat ons dagelijks motiveert en stimuleert om een revolutie teweeg te brengen op de drankenmarkt.

Het is onze prioriteit om onze consumenten centraal te plaatsen in alles wat we doen om hen unieke dranken en unieke ervaringen aan te bieden. Wij werken met passie, als één team. Wij zijn erg geëngageerd en onze lokale aanpak maakt ons heel flexibel.

  • Onze bestaansreden

    Uitgroeien tot de referentie op de drankenmarkt.

  • Wat bieden wij?

    Iconische merken zoals Schweppes, Oasis en Gini! Merken met een hoge naamsbekendheid die verdeeld worden in complementaire marktsegmenten: Orangina, Canada Dry, Dr Pepper, Ricqlès, Pulco en May Tea.

Onze waarden

Een sterke ambitie, een verlangen om onze klanten tevreden te stellen, een passie voor producten en een teamgeest, karakteriseren de Suntory Group en brengen alle medewerkers van Orangina Schweppes België samen.

Onze geschiedenis en onze omvang in België hebben een sterke bedrijfscultuur gevomd! Al onze medewerkers elkaar en werken in teams voor een gemeenschappelijk doel: "unieke ervaringen creëren voor Belgische, Luxemburgse en Nederlandse consumenten.

Aan de rechterkant, <b>Carline Barbieux</b>, Human Resources Director, Links, <b>Gatienne Dubois</b> HR Business Partner Aan de rechterkant, Carline Barbieux, Human Resources Director, Links, Gatienne Dubois HR Business Partner

Ontdek onze waarden

Wij hebben grote ambities.

Wij plaatsen de consument centraal in onze activiteiten.

Wij innoveren en werken aan continue verbetering.

Wij ontwikkelen onze teams en geven hen verantwoordelijkheid.

Wij nemen moedige beslissingen, handelen integer en staan in voor onze resultaten.

Wij waarderen het leven op het werk en vieren onze successen.

Diagram van onze waarden (in het Engels)

Onze groepSuntory Beverage & Food Europe

  • Visie van SBFE

    Wij maken deel uit van Suntory, het derde grootste concern in frisdranken en alcoholische dranken ter wereld. Suntory Beverage & Foods (SBF) begon aan een transformatie sinds zijn beursgang in juli 2013, met als doel om uit te groeien tot het toonaangevende wereldwijde frisdrankenbedrijf dat erkend wordt om premium en unieke merken. Om deze ambitie te ondersteunen, werden de activiteiten onderverdeeld in vijf regio’s.

    De regio Suntory Beverage & Food Europe (SBFE) werd gecreëerd in april 2014 met vier business units en als geografische perimeter: Europa, Afrika, het Midden-Oosten en Latijns-Amerika.

    De vier business units werken relatief onafhankelijk van elkaar, geconcentreerd op hun eigen producten en markten in Frankrijk en België, Iberia, Groot-Brittannië en Ierland, en de internationale business, die Afrika omvat.

    De missie van SBFE bestaat erin om uit te groeien tot de leider in 2 tot 4 categorieën op al onze lokale markten door onze lokale consumenten centraal te plaatsen in alles wat wij doen en hen unieke drinkervaringen aan te bieden met een premium volwassen tintje.

  • Werkmentaliteit van SBFE

    Onze specifieke filosofie ‘Yatte Minahare / Go for it’ is onze drijvende kracht en stimuleert onze gedurfde ambitie om een revolutie teweeg te brengen op de drankenmarkt.

    Lees hier meer over de bedrijfsfilosofie van Suntory en Yatte Minahare op de Suntory website.

  • Onze troeven

    Onze brede portfolio van ongeveer 20 iconische merken, die beantwoordt aan alle verwachtingen van de consument.

Yatte Minahare Thinking! Revolutionise Drinking

Onze geschiedenis

  1. De groep wordt opgekocht door Suntory Beverage & Food Europe

  2. Het bedrijf verandert van naam in Orangina Schweppes Group. Om de namen van de verschillende business units te harmoniseren, wordt Schweppes Belgium, Orangina Schweppes Belgium.

  3. Schweppes Belgium verandert van aandeelhouder en wordt opgekocht door de investeringsfondsen Blackstone en Lion Capital.

  4. Cadbury Schweppes koopt Orangina-Pampryl op van Pernod Ricard.

  5. De groep Cadbury Schweppes neemt de bestaande franchise over.

  6. De Schweppes Indian Tonic verschijnt in België.

  7. Jacob Schweppe, juwelier van Genève, legt de laatste hand aan de eerste machine die water koolzuurhoudend maakt. Zijn uitvinding maakt het mogelijk een revolutionair product te ontwikkelen: “Schweppe’s Soda Water”, het begin van het merk Schweppes.